Buurtpreventie Hoeven

WHATSAPP BUURTPREVENTIE, HOE WERKT HET?
Een WhatsApp Buurt Preventie (WABP), is een WhatsApp-groep van bewoners met één of meerdere beheerders. Leden van zo’n groep, kunnen elkaar snel op de hoogte brengen van alarmerende situaties, zoals een inbraak of een verdacht persoon in de buurt. Op deze manier kunnen buren met elkaar op een laagdrempelige manier hun buurt veiliger krijgen en houden. Halderberge kent meerdere buurtpreventie-WhatsApp-groepen die door bewoners zelf zijn opgericht en worden beheerd. Het is de bedoeling dat alleen alarmerende meldingen worden geplaatst, de beheerder houdt hier toezicht op. Bij een alarmerende situatie wordt altijd direct 112 gebeld. Deze buurtpreventie-WhatsApp-groepen zijn niet verbonden aan bijvoorbeeld Nextdoor en andere (commerciële) initiatieven.

Halderberge Buurtpreventie
Buurtpreventie Gemeente Halderberge - A5
Adobe Acrobat document 1.4 MB

Meer informatie?